Historie

In 1978 nemen, enkele oud-voetballers het initiatief om in navolging van de andere Somerense kerkdorpen, ook in Someren-Heide een tennisvereniging op te richten.

De eerste tennislessen werden, bij gebrek aan een eigen accommodatie, gegeven in tennishal de Postel. In deze periode begon de zoektocht naar de plek waar men het toekomstige tennispark kon aanleggen, in eerste instantie wordt gedacht aan sportpark de Plagge, waar het voet- en korfbal van Someren-Heide al plaatsvond. Uiteindelijk werd de Groeneweg in Someren-Heide gekozen.

Ondanks de nodige inspanningen van het bestuur en de plaatselijke raadsleden duurt het tot 1982, voordat men de beschikking had over 2 eigen(gravel)banen. Een bouwkeet deed dienst als kleed- en ontvangst ruimte.

In 1987 kan het door de vereniging zelf gebouwde paviljoen, bestaande uit een kleedaccommodatie en een ontvangstruimte, feestelijk worden geopend. Een volgende stap werd de aanleg van verlichting, zodat er ook in de late avond getennist kon worden.

In 1991 werden de gravelbanen vervangen door kunstgrasbanen, zodat men ook in de winter buiten kon tennissen, deze eerste kunstgrasbanen zijn in 2006 vernieuwd, zodat men er weer mee vooruit zou kunnen.

De vereniging heeft een grote vaste kern van leden, die al jaren lid van de vereniging zijn. Sommige zijn al lid vanaf de oprichting.

Vragen?

De Beemd